Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


B e v e z e t é s

z első három fejezet mindegyikében hat küldetést találhatunk. Mivel a küldetések nem változnak, ugyan az a hat lesz ahányszor csak újrakezdjük a játékot. Az, hogy a negyedik fejezetben hány küldetést kaphatunk jelenleg még nem ismert, de mivel ez a Diablo II utolsó fejezete, valószínűleg nem lesz benne sok apró küldetés, hanem véres csaták sorozatából fog állni. Minden fejezet végén lesz egy főellenség, akinek az elpusztítása lesz az adott rész utolsó küldetése. Az első ilyen Andariel lesz az első fejezet végén, és a negyedikben szinte biztos hogy Diablo lesz a főrossz, mivel ugye a játék neve is ez :). A történetből következik, hogy a második és harmadik fejezetben Baal és Mephisto lesznek a leküzdendő ellenfelek, de amíg a játék ki nem jön semmi sem biztos.
A legtöbb küldetés kicsit bonyolultabb lesz, mint a Diablo "menj és ölj le egy szörnyet" feladatai. Vannak egyszerűek is, például egy tárgy visszaszerzése vagy egy szint megtisztítása a szörnyektől, de lesznek hosszabbak és bonyolultabbak is. Valószínűleg beszélned kell majd több NPC-vel (nem játszó karakter) is, hogy kitaláld mi a következő teendő. Esetenként, ha az egyiknek visszaszerzel valamit, Ő fog elküldeni a másikhoz, hogy az újabb feladatot megkapd. Azért ne számítsatok túlságosan bonyolult dolgokra, de a Diablo küldetéseinél nehezebbek lesznek. Nem lesz szükséges minden küldetést megcsinálni, hiszen a hatalmas területek jó része nem is fog egyikhez sem kapcsolódni, de az EXP (tapasztalati pont) növelése érdekében erősen ajánlott.
Minden küldetés szerepelni fog mind a single, mind a multiplayer játékokban. A különbség az lesz, hogy ha barátaiddal játszol és valaki megkapja a feladatot, az meg fog jelenni minden játékos naplójában. Ezenkívül a feladatot teljesítő minden játékos megkapja jutalmát, egy esetet kivéve. A főszörny, ha többen pusztítják el annyi tárgyat dob el, ahányan a közelében tartózkodnak!!! Ha te épp a városban vagy például tápolni, akkor neked egy következő játék folyamán lesz csak alkalmad megszerezni egy ilyen tárgyat (tehát jó mindig az események sűrűjében lenni).
A küldetések teljesítése hozzá lesz rendelve a karakteredhez és így lesz elmentve. Magyarul, ha például megmented Caint az első felvonásban, akkor Ő felkerül a városba, és azonosítani fogja a tárgyakat, amiket találsz. Ezután akárhányszor is játszod ezzel a karakterrel újra az első részt, Cain már az indulásnál ott fog állni nem kell megmentened minden egyes alkalommal. Van itt egy feladat, ami után felbérelhetsz zsoldosokat a csavargók közül. Erre is igaz, ha egyszer megcsináltad, ez a lehetőség már adott lesz számodra a következő játék elején is. Továbbra is megkapod majd a küldetéseket minden egyes újrakezdésnél, de az értük kapott díjat nem.

A k ü l d e t é s e k d í j a i

z első feladatod a játékban az lesz, hogy megtisztítsd a szörnyektől a Gonosz Fészkét (Den of Evil), amiért Akarától 1 skill point (képesség pont) lesz a jutalmad. Minden újrakezdett játékban megcsinálhatod ezt a küldetést, de (ugyanazzal a karakterrel) soha többet nem kapod meg a díjat. Ami nagy kár, mert ebben a küldetésben vannak a leggyengébb ellenfelek, tehát nem túl nehéz.
Minden feladat csak egyszer kapható meg egy játékban. Ha te később csatlakozol a játékhoz, azután például, hogy ezt a küldetést megoldották a többiek, akkor nem lesz lehetőséged itt megszerezni a jutalmat. Ha lemész oda, a szörnyek hulláit találod csak, akik még a Te kedvedért se fognak feléledni :). Na majd legközelebb...
Mint már fentebb említettem, a főellenségek annyi tárgyat dobnak el ha meghalnak, ahányan a közelükben tartózkodnak.

Tegyük fel, hogy a játékban négyen tartózkodnak. Két karakter már egy előző játékban teljesítette ez a küldetést és meg is kapta érte jutalmát, a másik kettő viszont nem. Ebben az esetben a főellenség csak két jutalomtárgyat fog eldobni, amit csak az vehet fel, aki még nem teljesítette ezt a küldetést. A másik kettő nem férhet hozzájuk, sőt mi több ezeket a tárgyakat át sem lehet adni másik játékosnak. Csak így szerezhetőek meg!!!

a a játékban vagy de épp nem ott, akkor nem kapod meg a tárgyat és nem is regisztrálódik nálad a feladat teljesítése. Figyelj arra, hogy az ilyen kulcsfontosságú eseményeknél jelen legyél, ha csak lehetséges. Kérdéses az is, hogy ha leteszed az ilyen tárgyakat, mert kell a hely például, és aztán ottfelejted, amikor kilépsz a játékból, tudsz-e majd egy másikat szerezni. Remélhetőleg pótolható lesz amennyiben elveszted, bár valószínűleg ezzel akarták megakadályozni ezeknek az átadását. A rosszabbik eset az, hogy ez lesz a tanulópénz, amit meg kell fizetned és csak egy másik karakterednek lesz meg ez a cucc.

(Én speciel nem érzem túl igazságosnak azt, hogy ha elvégzek újra egy feladatot nem kapok semmit érte, de ez ugye magánvélemény. Bár ha mindig ugyan azt kapjuk sok értelme nincs. Reménykedjünk, hogy esetleg mégis lesz pár random item azok között az elhullajtott dolgok között :) )

zonban van egy jó hír is. A Diablo II-ben is három nehézségi szint lesz, és mind a háromban újra meg kell csinálni minden feladatot. Ilyenkor újra kéne kapnunk jutalmat is (remélem nem ugyan azt minden szinten), de ez még nem biztos. Állítólag Akarától megkapjuk jól megérdemelt skill pontunkat minden nehézségi szinten újra :)

küldetésekben visszaszerzett tárgyakat (amik ugye elvileg az NPC-é) meg is lehet tartani, de mérlegelni kell megéri-e. Először is az adott NPC megharagudhat rád, másodszor a következő feladat megkapásának módja esetleg az, hogy a megszerzett dolgot visszaadd gazdájának.

E l s ő f e j e z e t

Itt a főküldetés Andariel tróntermének megtalálása mélyen a Csavargók Monostora alatt, majd az Ő és hadserege elpusztítása. Deckard Cain adja majd neked ezt a feladatot azután, hogy megmentetted Tristramból.

Első feladat: A Gonosz Fészke (megtisztítani a területet a szörnyektől)

kara adja a küldetést, aki a Világtalan Szem Nővéreinek vallási vezetője, aki a csavargók táborában található. 1 skill pont a jutalom érte.
Ez egy barlang a táborból kivezető ösvény végén. Bemész és leölsz mindenkit, aki mozog :) Nem túl bonyolult.

Második feladat: Temetkezési Hely (a Vérholló elpusztítása)

ashya adja a küldetést, aki a csavargók vezére, szintén a csavargók táborában található. A jutalmad az, hogy ezután tudsz felbérelni zsoldosokat magad mellé (jó drágán, és nem is túl erősek). A Vérholló (Blood Raven) nem egy piros varjú, hanem egy gonosz elfajzott csavargó papnő. Nagyon gyors és zombikat támaszt fel ellened (jó sokat), miközben a háttérből sima és tüzes nyílvesszőket lövöldöz feléd. Igen jól céloz, úgyhogy csak óvatosan. Nagyon látványos a halála, lesz tűz meg mindenféle fényjáték közben (ez elmondható több nagyobb ellenfélről is a Diablo II-ben) Tulajdonképpen egy bizonyos szint után mindenképpen tudsz majd felbérelni zsoldosokat, tehát ez a feladat nem kötelező.

Harmadik feladat: Cairn Kövek (tárgy megszerzése, Cain megmentése Tristramból)

ashya adja ezt a küldetést is.
A jutalmad, hogy Cain azonosítani fogja tárgyaidat ingyen (!!), és mindenféle jó kis információkkal is rendelkezik a küldetésekkel kapcsolatban.
Először is meg kell találnod Inifuss Fáját a Sötét Erdőben (Dark Wood) és meg kell érintened. Ez nem hangzik nehéznek, de kicsit akadályozni fog az a hordányi szörny, ami épp ott múlatja az időt. Ha sikerül leesik egy tekercs, amit Akarának kell elvinni, aki elolvassa, majd instrukciókkal lát el arról, hogyan használd a Cairn Köveket. Ezek nyitnak majd portált a Stony Plain-en (köves puszta) Tristramba. Itt fogod megtalálni és megmenteni a jó öreg Caint, akit a Diabloban már jól megismerhettél. Tristram porig lesz rombolva és természetesen innen sem hiányozhatnak az ellenség hordái. Ha végeztél velük, Cain visszakísér a csavargók táborába.

Negyedik feladat: A Mesterség Kellékei (tárgy megszerzése)

harsi a csavargók kovácsa adja a küldetést.
A jutalmad egy fém eszköz feljavítása (a másik lehetőségről később). Ez sokban hasonlít a Diabloban lévő Anvil of Fury (emlékeztek még az üllőre, igaz?) megszerzésének feladatára. Le kell menned mélyen a Monostorba és megkeresni egy szent kovács eszközt a Horadric Malust. Egy igen gonosz szörny őrzi, aki majd ismerős lesz "valahonnan", de inkább lásd majd a saját szemeiddel :)
Érdekes dilemma elé állít ez a feladat. Megtarthatod, ugyanis ez a tárgy elég jól használható fegyverként. Vagy visszaadhatod és cserébe Charsi fejleszteni fogja valamelyik eszközöd mágikussá téve azt. Mint a legtöbb feladatdíjat, ezt sem tudod eladni. Ha mégis úgy döntesz becsületes leszel, jobb ha későbbre hagyod ezt a feladatot, amikor már van olyan tárgy a birtokodban, amit érdemes feltuningolni. Valószínűleg nem tudsz már eleve mágikus tárgyakat így fejleszteni, valamint minden cuccot csak egyszer lehet alávetni ennek az eljárásnak.

Ötödik feladat: Az Elfeledett Torony (egy alfőnök elpusztítása)

oldy Tome adja a küldetést a Köves Pusztában.
A jutalmad különféle kincsek egyvelege lesz ( hogy pontosan mik ezek nem tudom ) A Fekete Mocsárban (Black Marsh) találsz majd egy oltáron elhelyezkedő könyvet (ez a Moldy Tome), amiben elolvashatod, hogy van egy ősi gonosz torony, ami leomlott és csak a föld alatti részei maradtak meg. Szóval ez inkább az Elfeledett Pince :))
Megtalálod majd valahol a mocsárban ezt a leomlott épületet és benne egy csapóajtót, ami a bejárat a kazamatákba. Ez már egy kicsit összetettebb feladat lesz, mivel öt nagy szint van odalenn elég erős szörnyekkel. Az ötödik szint legmélyén megtalálod a Bárónőt (Countess), aki a gonosz forrása, és akit el kell pusztítanod, mivel Ő a feladathoz kapcsolódó szörny.

Hatodik feladat: Andariel (megtalálni és elpusztítani)

ain adja a küldetést.
A jutalmad egy rakás arany, valamint a továbbjutás lehetősége a második fejezetbe.
A Monostor alatti tróntermében van, rengeteg szörny védi, körülbelül úgy képzeljétek el, mint Diablot az első részben. Nem lesz egyszerű megölni, mivel méreggel támad távolról, de közelharcban is nagyon jó. Ha végeztél vele, beszélj Warrival, aki a karaván vezetője és elvisz téged és Caint a második fejezetbe a keletre lévő Lut Gholeinbe.

M á s o d i k f e j e z e t

em lesznek olyan részletes információk itt, mint az előzőekben, de annyit elárulhatok sokkal komplikáltabb feladatok lesznek itt, mint az első fejezetben. Hat küldetés lesz itt is, az biztos. Itt ugyan hét szerepel, de ahogy megtudok konkrétabb információt, azonnal ideteszem.
A teljesség igénye nélkül lássuk, amit sejteni engednek most.

Csatorna Rendszer

Ez lesz az első küldetés ebben a fejezetben. A csatornarendszer két nagy szintből áll és fel kell derítened az alsó szinten lévő speciális területet a sikeres végrehajtáshoz.

A megszállt hárem

Jerhyn háremét megszállta a gonosz. Először valószínűleg tenned kell valamit, el kell nyerned a bizalmát, hogy beengedjen a hárembe. Az egyik lehetséges feladat megtisztítani a háremet, mint az előző fejezetben a Gonosz Fészkét. Vagy vinni kell Jerhynnek valamit ami ott van.

A Féregkirálynő búvóhelye

Nem tudjuk ki adja a feladatot, de vagy az elpusztítása, vagy valami tárgy megszerzése tőle lesz a küldetés. A Homoki Férgek Fészke néven is ismert ez a hely, a bejárata a sivatagban található. Belül homokkőből kifaragott járatokat találhatsz, melyeknek legmélyén lesz a Királynő.

A Kígyók Völgye

Egy újabb föld alatti feladat, ahová a Kígyók Völgyén keresztül vezet az út, mely tele van Karmos Viperákkal. Egy eszköz megtalálása lesz valószínűleg a feladat.

Zsoldosok Bérlése

Griez a zsoldos őrök kapitánya, aki Lut Gholein védelmével vannak megbízva. Ha az Ő számára végrehajtasz egy feladatot, néhány katonáját "kölcsönadja" majd neked.

Napfogyatkozás

Meg kell találnod az okát a napokig tartó mágikus eszközökkel előidézett napfogyatkozásnak, és meg kell szüntetned. Az állandó sötétség komplikálja majd a helyzetet, és még veszélyesebbé teszi az utazást a sivatagban.

A Horadrim Sírhelyek (Tal Rasha)

aal elpusztítása Hét sírhely lesz itt, és hogy melyik alatt nyugszik Tal Rasha, az véletlenszerűen változni fog minden játékban. Valószínűleg minden sírhely több szintes lesz, de az "igazi" mélyebb lesz a többinél. Baal egy lélekkő darabba van zárva (erről bővebben itt) Tal Rasha azóta is küzd, hogy fenntartsa uralmát teste felett. Meg kell akadályoznod, hogy Baal átvegye az uralmat a test felett. Ezzel együtt ha ellened harcol, használni fogja Tal Rasha mágikus erejét, úgyhogy nem lesz könnyű küzdelem.

H a r m a d i k f e j e z e t é s a z o n t ú l

eshif, a hajóskapitány visz majd tovább a harmadik fejezet kalandjai felé Kurastba, akit a dokkoknál találhatunk meg. Travincal templomának romjai mellett, melynek mélyén Mephisto fekszik egy lélekkőbe temetve helyezkedik el ez a kis város. A Zakarum követői vigyáztak Mephistora, azonban a rendet megtörték a gonosz erői, így most már védik hajdanvolt foglyukat.
Szinte semmit sem tudunk még ezekről a küldetésekről, csak valószínűsíthető hogy Mephisto megölése biztosítja majd a továbbjutásunkat. Vannak információk ezekről a fejezetekről is, de annyira bizonytalanok, hogy majd akkor írom le őket, ha megbízhatóbbak lesznek.

Mivel sokan könnyűnek találták a Hell/Hell fokozatot a Diabloban, így terveznek egy extra nehéz szintet, ami mindenkinek kihívást fog jelenteni. A Blizzard állítólag tervezi bővíteni a küldetéseket, hogy a Battleneten játszhatóak legyenek. Terveznek még kiegészítő lemezt is, ami esetleg további fejezeteket tartalmaz majd.